Direktlänk till inlägg 8 september 2012

Nu är vi på G. (igen) :)

Av Hero Australian Shepherd - 8 september 2012 17:04

Länge sedan jag skrev igen

Men nu gör jag ett försök att komma ihåg allt som har hänt  . Jaha redan där va de kört   .

Nä skämt o sidor. Hero o jag har börjat gå en tävlingslydnads kurs. Fan va kul det är.

Min instruktör Göran N är rätt trött på mej redanm   . Nä det är han inte. Jag bara skoja. Men han undrar allt va fan jag har hållt på med. Han tycker att vi borde ha kommit mycke längre i våran träning. O ska sanningen fram så har han ju rätt   .

Men nu JÄVLAR är jag taggad till tänderna. De ska tävlas som aldrig förr!!! (hoppas jag). Vi ska ialf vara med på KM i bruks. Vi har inte platsen framförgåendet o ingen budföring. Men w t f. Vi gör de som träning. Lr jag gör de som träning. Måste veta exat hur nervös jag kommer att vara när de är skarpt läge   .


Men sommaren har vi egentligen inte gjort så mycke. Vi gick en rallylydnads helg kurs. De tycker jag inte var min grej egentligen. Hero älskade de. Men de gör han med allt vi gör tillsammans.  . Vi är som Emil o Alfred.  Vi gör allt för varandra  . Vi har spårat en hel del oxå. De har blivit en del under söndagarna. Hur kul som helst o träffa kompisar spåra träna lite lydnad snacka skit med varandra. Precis så som de ska vara när man håller på med hund  .


Amanda håller på med sin Baloo som förövrigt blir 6 månader idag   . Dom har en otrolig kontakt. De blir absolut en Emil o Alfred där med   . Baloo älskar o spåra. Kommer o gå långt den lilla skiten.


Vi har MH inplanerat den 22/9 ser fram emot de jättemycke. Ska bli spännande o se hur Hero reagerar. Kanske inte alls som jag tror att han kommer att göra. Men de tror jag. Han är ju Mammas pojk   .

Vi har ju även varit på utsällning i Borås. Där fick han VG vilket jag förstog va bra. Där märkte ni va jag var kunnig på detta ämne Utställning  .


Nä, nu blir de till att ge sej av ut i skogen en sväng igen.

Imorgon har vi Lydnads tävling på klubben så då ska vi vara där tidigt o fixa       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hero Australian Shepherd - 23 september 2012 07:24


Igår var vi o gjorde MH hos Micke Wadström. Började med att väcka tuppen vid 05,30 (sovmorgon  ). Jag började känna att nervositeten spred sej i kroppen när vi satte oss i bilen sena som vanligt. Snacka om att vara tidsoptimist  . Men vi kom all...

Av Hero Australian Shepherd - 14 maj 2012 13:04

                Nu har Amandas Baloo äntligen kommit hem  . Som hon har väntat. Ja ska sanningen fram så är det inte bara hon som har väntat. Både jag o Emelie har sett fram emot detta lika mycke som Amanda   . Vi tog lite ledigt ifrån både...

Hej go vänner :) Denna veckan har varit en vecka med både ris o ros. Kan ju bara säga att min underbara Hero börjar bli en riktig tonåring nu. Om jag nu har trott de tidigare så är det bekräftat nu . Han har visat sidor som jag aldrig har sett ho...

Av Hero Australian Shepherd - 22 april 2012 19:18

Hejsan va tiden går fort. Hm vet inte riktigt allt som har hänt sedan jag skrev sist. MEN jag ska göra ett försök . Hero har hunnit bli hela 11 månader redan. Han lyfter på benet mest hela tiden när han kissar. Detta lyftande i sin tur gjorde ju at...

Av Hero Australian Shepherd - 10 februari 2012 17:08

Idag har vi fått reda på att de ligger minst 4a små valpar i Glorias mage   . Så de visar sej att Amanda kommer att få sin lilla bäbis i maj. Vet inte om de e hon lr jag som är gladast. Givetvis e de ju Amanda men oj va kul de ska bli.  Hero kommer a...

Ovido - Quiz & Flashcards