Alla inlägg under december 2011

Av Hero Australian Shepherd - 19 december 2011 18:32

Ja tänk att min "bäbis" har blivit 7 månader redan. Ja ja, de e ju inte bara han, utan alla hans kullsyskon oxå :).           De e inte sant va tiden går fort.

På denna tiden som vi har varit ett par jag o min Hero så har vi faktist hunnit med en hel del tycker jag :).

Vi har spårat gjort uppletande (även i mörker  ) o han är bara såååå taggad. Han formligen älskar att jobba.

Han är väl kanske lite för het på spårandet, kan ju säga att han vill fortare än va hans näsa vill. Men de ska vi jobba på när de blir lite roligare väder. Annars så fortskrider vår träning rätt bra tycker jag. Men har en liten känsla av att han är på väg in i könsmognaden. Lite som så här. Jag säger "sitt" Hero tittar på mej o jag ser prat bubblan ??????????

Va e de hon säger????????????? Hm jag har hört detta ordet nå´n gång ????????????

JA JUST DE!!!!!!!!!     SITT sa hon ju   .      


Så nu är vi nog inne i den perioden. Men allt tid har sin charm  .


Nu är han ca 53-54 cm o väger ca 21 kg. En Stor pojke   .



Av Hero Australian Shepherd - 7 december 2011 18:20




   

Ja då har snön kommit som jag nog måste erkänna att jag nog oxå har saknat lite  .

De va väldigt roligt att se Heros första steg ut i snön. Vi gick ut ur carporten Hero sätter ena framtassen i snön, lyfter upp den nästan lika fort o kollar på tassen  . Va fan är det här ser jag en tanke bubbla som svischar förbi i en bråkdel av en sekund. Sen är det FULL FART UT  .  Vilken känsla. Hur kul som helst o se hur han reagerar.

Jag skratta mest hela vägen på morgon promenaden. Vad kan man annars göra. (undra om folk hörde mej i sina sängar kl 04,30 när jag gick där o skratta). Om dom nu gjorde de så bjur jag på de   .


Annars flyter våran träning på rätt bra måste jag säga. Hero går såå fint. Testa att bara torr gå fritt följ i skogen. De tog ca 30 sek innan Hero va framme o följde mej utan något kommando. Han har full koll på detta nu känns de som, lr full koll e väl synd o säga ASG. Men han har ändå koll   .


Så vi e på rätt väg för att köra Lydnads klass 1 på Långfredagen   .


                

Ovido - Quiz & Flashcards