Alla inlägg under september 2011

Av Hero Australian Shepherd - 18 september 2011 16:47

Nu är de söndag o vi har varit på Skara BK för en städ dag.

Tyvärr så regnade det en hel del så de blev inte så mycke gjort. Men häckarna blev klippta o vägen fick grus. De städades inne oxå.

Men Hero fick leka me sin kompis XO. En "Sibirisk" Rottweiler.  .

De va fullt ös på dom   .


Vi har ju även haft vårat 4e kurs tillfälle. Där tränade vi vidare på kontakt övningar + inkallning genom gruppen. Alla fixa de hur bra som helst.  

Förövrigt går våran träning väldigt bra. Vi kör lite uppletande o inkallningar.   Håller även på  me lite följa övningar.  Hero bara suger in kunskap. Han är så underbar att jobba med. Vet inte hur många ggr jag säger de. Men de e ju så kul att jobba med honom.

Idag fick vi även träning hemma på gatan. Grannen stod på sin uppfart o Hero sprang dit. Jag fick gapat till gubben att han inte skulle klappa Hero. Han blev förstårs lite undrande. Men när jag förklara hur de ligger till att Hero inte får springa fram till folk utan min tillåtelse så förstod han.  Sen kom de 2 gubbar till + en annan granne o 2 barn. Snacka om träning.

Men även de gick bra   .

Av Hero Australian Shepherd - 12 september 2011 12:33

De va ju i torsdags som vi hade våran valpkurs. (har inte hunnit uppdatera).

Men tillfälle nr 3 så hade vi uppletande.

Vi fick valla en ruta som va 1x1 meter. Där la vi godisar. Detta va inga som helst problem för Hero. Innan vi hade gjort denna lilla rutan hade vi vallat av en ruta på ca 3x10 m. Så när vi hade gjort de lilla uppletandet så va de dags för den "större" rutan.

Där gjorde vi 2st skick. O de va inga som helst problem för min lilla Hjälte :).

Sen va de dags för terori o fika.

Sista vi gjorde sen va Nej övning. Behöver jag säga att de gick lika kanon  .

De e alltid lika kul o hålla på med Hero. OJ va jag älskar honom  .


Jag träffade även Emelie som har Heros Morbror. Dom  va o tävla på våran lydnadstävling i söndags. Dom vann sin klass  . Grattis till de :).

Hoppas att vi träffas på tävlingar framöver. :)




Ovido - Quiz & Flashcards