Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Avslutning på terminen :)

Av Hero Australian Shepherd - 5 november 2011 15:02

Igår hade vi avslutning för instruktörer o oss hjälpinstruktörer  .

De va Monica o Anna som hade ordnat en helkväll för oss, och med dessa 2 ihop vet man inte vad som kan hända. Så det har varit en rätt spännande väntan för oss.

 Speciellt efter i Tisdags när vi slog ihop våra Kursavslutningar. Det va nämligen Monica o Anna som hade fixat Rally lydnads banan för våra bägge kurser.  O det gjorde dom med bravur  .

Som jag skrattade "med" våra kursare  när dom gjorde den Irländska julaftonen. De hördes säkert ner till Skara centrum.


Men så till våran kväll igår.

Vi hade fått order om att ha varma kläder ficklampa o hund med oss.

När jag o Hero kommer till klubben står dom där på verandan o har bullat upp med Glögg o pepparkakor.

Snacka om trevligt mottagande :).


När alla hade kommit fick vi reda på att vi skulle delas upp i 2 lag.

Det blev 3 st hundar i varje lag. Lr 2 valpar o en hund i vårat lag  .

(Hero 5,5 månader+ Idun 7,5 mån och Kim 7år)

Nu va det tipspromenad som gällde  .   

Detta kunde ju gå hur som helst tänkte vi nog när vi skulle iväg i den mörka hala skogen.


Men iväg kom vi de gick ju både framåt o bakåt. Idun lukatade ju såååå himla gott tyckte både Hero o Kim  .


Men vi lyckades ta oss igenom skogen o alla frågor hittades :).

Väl framme på Apellplan så va de uppletande I MÖRKER ja ja. De 4a hörnena va upplysta av små lampor.

De ska ju inte vara lätt för oss tänkte nog Monica o Anna när dom planera detta event  .

Men Kim drog iväg o hitta 5 föremål på 2 minuter. Sen va de dags min Hero. Jag flina o tänkte att detta kan ju gå hur som helst. Hero har iofsig kört uppletande. Men de har varit en liten ruta o det har varit ljust o han har sett när jag har vallat. Men annars skulle de ju inte vara några problem  .


Men döm o min förvåning. Han gick ut o hämtade 3 st saker  .

Sen va de Iduns tur. Hon plocka 2 . Snacka om duktiga hundar!!!!!


Efter detta så va det Krocket. Ja just det I MÖRKER :). Hunden va tvungen o va kopplad du skulle ha ficklampa o sen va det bara att ge sej av runt en bana. Sa jag att de va på tid?????  .

Men de gick oxå hur bra som helst. Hero är ju bara såååååå fantastisk  .

Nu va de sista momentet. Just det Budföring I MÖRKER  .

Budföring har jag väl kört kanske 2 ggr. Men detta i dagsljus för några veckor sedan.

Ja ja tänkte jag. Vi kör.

O det gjorde vi. Hero sprang som ett skott fram o tillbaka  .

Jag har sagt de förut o jag säger det igen Hero är min HJÄLTE han är bara BÄST  .


Ja, nu kanske ni tror att vårat lag vann.

Men de gjorde vi inte. De 2a laget vann med 1 ynka poäng.

Men vi i vårat lag tyckte ändå att vi va BÄST  .


Ett JÄTTE TACK till MONICA o ANNA för en jätte kul kväll.      




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hero Australian Shepherd - 23 september 2012 07:24


Igår var vi o gjorde MH hos Micke Wadström. Började med att väcka tuppen vid 05,30 (sovmorgon  ). Jag började känna att nervositeten spred sej i kroppen när vi satte oss i bilen sena som vanligt. Snacka om att vara tidsoptimist  . Men vi kom all...

Av Hero Australian Shepherd - 8 september 2012 17:04


Länge sedan jag skrev igen Men nu gör jag ett försök att komma ihåg allt som har hänt  . Jaha redan där va de kört   . Nä skämt o sidor. Hero o jag har börjat gå en tävlingslydnads kurs. Fan va kul det är. Min instruktör Göran N är rätt trött p...

Av Hero Australian Shepherd - 14 maj 2012 13:04

                Nu har Amandas Baloo äntligen kommit hem  . Som hon har väntat. Ja ska sanningen fram så är det inte bara hon som har väntat. Både jag o Emelie har sett fram emot detta lika mycke som Amanda   . Vi tog lite ledigt ifrån både...

Hej go vänner :) Denna veckan har varit en vecka med både ris o ros. Kan ju bara säga att min underbara Hero börjar bli en riktig tonåring nu. Om jag nu har trott de tidigare så är det bekräftat nu . Han har visat sidor som jag aldrig har sett ho...

Av Hero Australian Shepherd - 22 april 2012 19:18

Hejsan va tiden går fort. Hm vet inte riktigt allt som har hänt sedan jag skrev sist. MEN jag ska göra ett försök . Hero har hunnit bli hela 11 månader redan. Han lyfter på benet mest hela tiden när han kissar. Detta lyftande i sin tur gjorde ju at...

Ovido - Quiz & Flashcards