Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Allt för längesedan jag skrev

Av Hero Australian Shepherd - 22 april 2012 19:18

Hejsan va tiden går fort. Hm vet inte riktigt allt som har hänt sedan jag skrev sist. MEN jag ska göra ett försök .

Hero har hunnit bli hela 11 månader redan. Han lyfter på benet mest hela tiden när han kissar. Detta lyftande i sin tur gjorde ju att han i sin egen inlärningsfas  av detta "moment" gjorde att han inte kunde vare sej sitt ligg lr hit kommandon. Ja, nu e ju inte detta så konstigt. Han är ju Kille  

Med detta sagt så kan jag ju då avslöja att de fanns inte på Världs kartan att vi skulle kunna tävla på Långfredagen som var vårat mål. Lr vårat o vårat. Mitt  .


Men nu har vi ialf börjat på nytt. Så kanske kanske kan vi tävla snart. Lr snart. Va fan de blir när de blir o vi är redo  .

Vi har börjat på Allmänlydnat 1 kurs för ett par veckor sedan. Riktigt kul är det. Hero behöver absolut detta med massa andra hundar omkring honom. Han har lite svårt att bara tycka att jag är bäst i världen de första 10-15 minutrarna. Men sen går de ganska bra tycker jag själv 

Vi har även fått ställa upp som extra ekipage 2 ggr på valpkursen som jag har varit hjälpinstruktör på.

Detta var riktigt bra för både mej o Hero. Vi skötte oss riktigt bra om jag får säga det själv   . Så de känns som att vi är med på tåget lr på banan vilket ni nu föredrar. 

Som jag älskar min underbara Hero 


Idag har vi varit o träffat våran blivande familjemedlem Baloo för 2a gången. Nu är han hela 6v gammal.

Sist vi träffade honom så va han bara 4v o 5dgr. Men vem räknar .

Nu är Amanda verkligen i väntans tider. Hon kommer att gå här fram o tillbaka o bara räkna veckor dagar timmar o minutrar till vi äntligen ska åka o hämta hennes lilla guldklimp.


Om jag nu hade förstått mej på hur jag får bilderna från min telefon till datorn   så hade ni fått se blider på våra underbara hundar. Men kanske jag kan lyckas nån gång. Kram på er alla så länge från Hero o Stina med Amanda o Baloo  

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hero Australian Shepherd - 23 september 2012 07:24


Igår var vi o gjorde MH hos Micke Wadström. Började med att väcka tuppen vid 05,30 (sovmorgon  ). Jag började känna att nervositeten spred sej i kroppen när vi satte oss i bilen sena som vanligt. Snacka om att vara tidsoptimist  . Men vi kom all...

Av Hero Australian Shepherd - 8 september 2012 17:04


Länge sedan jag skrev igen Men nu gör jag ett försök att komma ihåg allt som har hänt  . Jaha redan där va de kört   . Nä skämt o sidor. Hero o jag har börjat gå en tävlingslydnads kurs. Fan va kul det är. Min instruktör Göran N är rätt trött p...

Av Hero Australian Shepherd - 14 maj 2012 13:04

                Nu har Amandas Baloo äntligen kommit hem  . Som hon har väntat. Ja ska sanningen fram så är det inte bara hon som har väntat. Både jag o Emelie har sett fram emot detta lika mycke som Amanda   . Vi tog lite ledigt ifrån både...

Hej go vänner :) Denna veckan har varit en vecka med både ris o ros. Kan ju bara säga att min underbara Hero börjar bli en riktig tonåring nu. Om jag nu har trott de tidigare så är det bekräftat nu . Han har visat sidor som jag aldrig har sett ho...

Av Hero Australian Shepherd - 10 februari 2012 17:08

Idag har vi fått reda på att de ligger minst 4a små valpar i Glorias mage   . Så de visar sej att Amanda kommer att få sin lilla bäbis i maj. Vet inte om de e hon lr jag som är gladast. Givetvis e de ju Amanda men oj va kul de ska bli.  Hero kommer a...

Ovido - Quiz & Flashcards