Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Hero har blivit storebror :)

Av Hero Australian Shepherd - 14 maj 2012 13:04

                Nu har Amandas Baloo äntligen kommit hem  . Som hon har väntat. Ja ska sanningen fram så är det inte bara hon som har väntat. Både jag o Emelie har sett fram emot detta lika mycke som Amanda   .

Vi tog lite ledigt ifrån både skola o jobb för att styra kosan mot Åsa o Silverstrålenskennel.

De va 3 glada tjejer o en glad hund i bilen. Vi va ju tvunga att göra en liten mellan landning på glassbaren i Partille. Glassen där är ju så underbart god.

Sen va de raka spåret till Maria o Baloo. Vi var där vid en kvart i 1. O Baloo kom springandes till Amanda glad som få. Tror bestämt att han visste att nu kommer min nya mamma .

Sen va de valp mys för hela slanten. 

Efter ett par timmars prat o fika så tog Amanda Baloo o jag o Emelie fick äran att bära alla papper o mat .

Väl i bilen så va Baloo cool som få. Han somnade nästan med en gång o sov hela vägen hem.


När vi kom hem så tog jag Hero på en riktigt lång o skönt promenad me mycke bus o lek. Tänkte att de skulle vara lite skönt att han va trött i både huvud o kropp när han träffade Baloo första gången.


Amanda Emelie o Baloo var ute i trädgården när jag o Hero kom hem. Baloo märkte inte Hero först. Men när han vände sej om blev han först lite förvånad. Hm, finns de såna oxå såg de ut som Baloo tänkte  .

Sen gick de av bara farten. Dom gillade varandra från 1a stund. O nu är de fullt ös här på Östra Södergatan.



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hero Australian Shepherd - 23 september 2012 07:24


Igår var vi o gjorde MH hos Micke Wadström. Började med att väcka tuppen vid 05,30 (sovmorgon  ). Jag började känna att nervositeten spred sej i kroppen när vi satte oss i bilen sena som vanligt. Snacka om att vara tidsoptimist  . Men vi kom all...

Av Hero Australian Shepherd - 8 september 2012 17:04


Länge sedan jag skrev igen Men nu gör jag ett försök att komma ihåg allt som har hänt  . Jaha redan där va de kört   . Nä skämt o sidor. Hero o jag har börjat gå en tävlingslydnads kurs. Fan va kul det är. Min instruktör Göran N är rätt trött p...

Hej go vänner :) Denna veckan har varit en vecka med både ris o ros. Kan ju bara säga att min underbara Hero börjar bli en riktig tonåring nu. Om jag nu har trott de tidigare så är det bekräftat nu . Han har visat sidor som jag aldrig har sett ho...

Av Hero Australian Shepherd - 22 april 2012 19:18

Hejsan va tiden går fort. Hm vet inte riktigt allt som har hänt sedan jag skrev sist. MEN jag ska göra ett försök . Hero har hunnit bli hela 11 månader redan. Han lyfter på benet mest hela tiden när han kissar. Detta lyftande i sin tur gjorde ju at...

Av Hero Australian Shepherd - 10 februari 2012 17:08

Idag har vi fått reda på att de ligger minst 4a små valpar i Glorias mage   . Så de visar sej att Amanda kommer att få sin lilla bäbis i maj. Vet inte om de e hon lr jag som är gladast. Givetvis e de ju Amanda men oj va kul de ska bli.  Hero kommer a...

Ovido - Quiz & Flashcards